שינוי גודל האותיות

בקשה קטנה:    הגעת לכאן, קראת, זה מעניין אותך? השאר/י קצת. אולי יהיה לך גם מה להגיד בתגובה.    הגעת לכאן, קראת, זה לא מעניין אותך? אנא, צא/י ואל תטריד/י. תודה מראש

אוטיסטים לשלטון! (?)

להציב בראש מנהיגויות באזורים מוכי קונפליקטים, אנשים מן הספקטרום האוטיסטי.

אני חושב שזה יכול היה להיות ניסוי מעניין.
הרי גם נוריוטיפיקלים מודים בשתי עובדות בסיסיות:

  1. השלטון (במיוחד באזורים מוכי קונפליקטים) נגוע בחוסר יושר קיצוני המהווה נדבך לא קטן מהבעיה השלטונית כולה.
  2. אנשים בספקטרום האוטיסטי הינם אנשים ישרים יותר מרוב הנוירוטיפיקלים.

אז למה בעצם לא?
מכמה סיבות:

  1. אוטיסטים (אני מניח שגם נוירוטיפיקלים יסכימו), גם פועלים יותר על פי עקרונות צדק ומוסר. אבל כאן נדרשת השאלה, מהם עקרונות הצדק והמוסר הנדרשים ממנהיג? האם למשל, יכול היה אוטיסט ליישם את הדרוש מהנסיך של מקיאבלי? אני לא משוכנע. זה מניפולטיבי מידי. האם אוטיסט יכול היה לבצע מהפכה חברתית מוסרית? גם בכך אני לא משוכנע. מעורבות בזה יותר מידי פעולות מורכבות בעלות מניעים נסתרים.
  2. חוץ מיושר וצדק, נדרשות ממנהיג "טוב" גם תכונות אחרות. האם אוטיסט יכול להיות כריזמטי? אני לא חושב. זה דורש הבנה של מניעים של נוירוטיפיקלים, אשר לה האוטיסט. מעצם שונותו הנוירולוגית, לא יכול להגיע. האם אוטיסט בכלל יכול למשוך אחריו אנשים אחרים כמנהיגם? גם כאן אני די סקפטי, אלא אם כן גם אנשים אלה הינם בעצמם מן הספקטרום האוטיסטי. אני לא ממש רואה סיכוי לכך שנוירוטיפיקלים רבים ילכו אחרי מנהיג אשר עצם צורת החשיבה שלו, בבסיסה, שונה משלהם. האם אוטיסט יכול היה לנהל משברים הדורשים עיבוד של כמה בעיות באותו זמן. אני חושב שוב, שמעצם השונות הנוירולוגית, לא.
  3. מנהיג "טוב" צריך להבין סיטואציות חברתיות מורכבות ביותר, אשר לאדם בספקטרום האוטיסטי יקשה ביותר ואף יהיה בלתי אפשרי בעליל להבינן.
  4. ממנהיג "טוב", נדרש גם לא פעם, ואף יותר מן האדם הממוצע, וויסות רגשי מהחזקים ביותר שיש. ולכך בוודאי, שאין אחד הנמצא בספקטרום האוטיסטי (עד כמה שהבנתי משגת) המסוגל.
  5. אוטיסטים הם מיעוט (אשר יש לדאוג להכרה בו ככזה, אבל זה כבר נושא לדיון אחר, ואולי פעם לפוסט אחר) יותר קטן ממיעוטים אחרים אשר אפילו להם אין סיכוי להגיע לייצוג הולם אפילו במערכת פוליטית שוויונית.

יש אשר יטענו כי אוטיסטים בתפקוד גבוה או לוקים בתסמונת על שם אספרגר, היו יכולים להיות מנהיגים טובים יותר מאחרים. אני סבור שהסיכוי למצוא אנשים מן הספקטרום האוטיסטי בקרב מנהיגים פוטנציאליים הינו סיכוי קלוש ביותר.
ובכל זאת, אני חושב שזה היה יכול להיות תרגיל מחשבתי חשוב.

*
שייך לנושא(ים): אני חושב משמע אני קיים, אספרגר והספקטרום האוטיסטי
*
תג(ים): , , , , , , , . כתובת לשליחת TrackBack לפוסט זה
לפוסט זה ניתן להגיב בארבעה אופנים שונים: את כל התגובות לפוסט זה, ניתן לקבל גם ב תגובות לפוסט זה בRSS ערוץ RSS נפרד.

תגובה אחת על אוטיסטים לשלטון! (?)

  1. פינגבק: המלחמה – נקודת מבט אוטיסטית | מרק אספרגוס ללא מתכון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *